pAsAl Aku

My photo
tak kaya. tak pandai. tak kurus. tak anggun. tak rendah. tak aneh. tak baik. tak jahat. tak bising. tak kerek. tak merokok. tak siuman. erk..?

Tuesday, April 20, 2010

:: teka-teki tapi best ::

dah lama dulu..ada satu teka-teki ni.

bayangkan kamu sekarang dlm bencana.banjir.kamu ada sampan yang blh muat 3 orang je.
bersama2 kamu ada orang yang laen.masing2 mahu keluar dari banjir itu.
mereka adalah doktor,pakcik tua yang sakit, budak perempuan yang ketakutan dan orang yang kamu sukai.
jadi,
siapa yg akan kamu pilih untuk diselamatkan terlebih dahulu sementara yang selebihnya menuggu bantuan lain yang akan tiba sedikit lewat?

banyak jawapan yang diterima.antaranya:

1.pilih doktor dan org tua sebab doktor blh rawat org tua itu semasa dalam perjalanan jika terjadi apa2 kecemasan.

2.pilih orang tua dan budak perempuan sbb mereka adalah golongan yang kurang mampu dari segi fizikal.

3.pilih orang yang disukai dan budak perempuan/pakcik tua sebab rasa sayang.

tapi dalam banyak2 jawapan, dalam artikel dekat surat khabar mana tah, jawapan dia lain.
maksudnya, aku xpenah denga kat mana2 mulut orang pon. maybe korang penah denga la kan or memang korang sendiri terfikir jwpan tu.
jawapan yang simple tapi sangat dan penuh bermakna.
kalau la ada orang blh jawap macam nih, sila kawen dengan beliau.haha

ok2.jawapan yang menyentuh hati tu ialah..........

saya akan pilih doktor, pakcik tua yang sakit dan budak perempuan yang ketakutan untuk naik sampan tu.
sementara itu, biarlah saya dan orang yang saya suka itu menunggu bantuan lain yang akan tiba.
kerana bukan senang untuk berada disisi kesukaan saya dihari-hari biasa...

huhu~
tq.

**ingat pesanan saya ye..kawen dgn orang yang blh bagi jawapan cmnih..wuwu~

5 comments:

hariaie™ said...

mantap betul jawapna dia...

shimazulkifli said...

watcha..aten kalo ada sape2 kasi jwpn cm tuh kasi kat ak. ckp ak kim slm..heheh.

a t t said...

hariaie:tuh pasal..penah tepikir x cmtuh??

cima:xmo!buat ape kasi kat ko?aku amek dulu..haha

rossoneri said...

woooooooo sangat menyentuh kalbu

a t t said...

ohoo..kan2..best..wahaha