pAsAl Aku

My photo
tak kaya. tak pandai. tak kurus. tak anggun. tak rendah. tak aneh. tak baik. tak jahat. tak bising. tak kerek. tak merokok. tak siuman. erk..?

Friday, August 20, 2010

:; bahasa Perak tu kadang2 comey jugak ::



saya orang Perak!
sape kenal saya, anda memang dapat kasih sayang lebih..ngaa~
tadi, tengok-tengok la folder 'My Bluetooth' dalam My Document and not Your Document kan, jumpa la 2 keping gamba lama.
kira aku amek time awal2 tahun 2010..
17 Februari 2010.
time nih kat umah kawan la, Iqah. kitorang plan nak kuar rasanya.
so, masuk2 umah je, usha la atas meja makan dia.
ada surat khabar.
oo..surat khabar PERAK!!
ermm..macam tak penah la tengok..(sambil tangan pegang surat kaba pastu belek-belek muka depan)

ini la rupa surat kaba tuh.
sekali mata betul2 tertancap (fuh! bahasa melayu A+) kat something yang memang buat diri sendiri dull la..

tedeenggg~~
uhuu~ boleh la plak kan letak "AJENYEYE!" tuh..
aku berasa sangat kagum sehingga mata terbesar disertai kening terangkat dua-dua belah.
tidak lupa juga mulut terbuka sedikit.
dalam hati pulak..
"mak aihh!! boleh la pulakkk...adooii~"


tehee.
sebenanye aku bukan tak suka orang surat kaba buat camnih tapi aku rasa mcm sgt comey plak.
biasanya kita dengar kat radio Sinar FM je kan..??
alaa, time iklan, Salih Yaacob ade cakap "AJENYEYE!"...
bagi kamu2 yang tak penah guna perkataan nih, sila guna! memang fun. =D



p/s:
aku sbnanye gigih meng-google ejaan nama salih yaacob.nanti salah kang, kau nak saman plak..tehee..
tetiba teringat lagu SHAHIR ..oh!


ok.
bye.

12 comments:

pA'aZ said...

=="
Lgu 2 akU asyIk dGr Dri mLm tDi Lg,sEjAk kEdtAngAn kAmO kE Umh jEjE..hEhhh

ken said...

saya orang perak juga =)

a t t said...

paaz: haha..sila lah bersabar dan menadah telinga~~ kiut apa lagu dia..


ken: yakah??waw!! hi orang kampung!! ngee~

fndrocka said...

memg comel...ada ke blog yg menggunakan loghat perak sebagai bahasaa rasmi?mesti. menarik dan comel

iza said...

Salam...

Dok Perak dah 4 tahun....tak pernah dgr pun...huhu....

yg tau...."awak" tu kata ganti diri utk saya.....

a t t said...

fndroka : setakat nih xjumpa lagi..kalo kamu jumpa bgtau eh!!!hahahhaa





kak iza: heeh..femes jugak la akak perkataan nih..haah, mmg 'awak' dgunakan sbgai ganti dri saya..



=))

syaza said...

ap maksud 'ajenyeye'??

a t t said...

ermm..ntah la..xtau nk kate tp mcm boleh masukkan dlm perbualan la..haha.

Mamau said...

eh....ramainye pengkomen...!! ate nye, teman nih org perok juge le...dah lame teman tak balik perok nih....dah rindu bebenor nih...nk terkinje2 kat umah teman nihh.....^^

almutarjimah said...

att~ kat mane ko dapat srt kabor tu??awak pun nak beli jugak! siyes comeii ajenyeye tuh hohoho teman bangga jd oghang perak.

a t t said...

mamau: ko kan kat sini pun menggelejat xmenentu.xyah tunggu balik umah..aneh~~

a t t said...

almutarjimah: awak idak meli benda nih.ini kat umah kawan.ayah beliau yg meli nye..haha..comey gila.ternganga sikit lepas nampak surat khabar nih..haha